Thursday, November 20, 2014

APLIKASI mySYABAS: MAKLUMAT GANGGUAN AIR DI TELEFON PINTAR ANDA



Gangguan air merupakan sesuatu yang menyusahkan kita semua. Apatah lagi bagi warga Hulu Langat, sudah tentunya kita pernah merasainya semasa krisis bekalan air di awal tahun ini.

Lebih menyakitkan hati jika notis gangguan bekalan air berjadual yang disediakan tidak sampai ke pengetahuan kita. Mungkin kerana lalai, kesibukan bekerja atau pun berada di luar kawasan.

Menyedari masalah ini, SYABAS, syarikat konsensi yang mengurusan bekalan air di Negeri Selangor, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur dan Putrajaya telah mencipta sebuah aplikasi khusus untuk telefon pintar. Aplikasi ini dikenali sebagai mySYABAS.

Melalui aplikasi ini, anda boleh mengetahui notis-notis terkini gangguan air di kawasan anda. Juga boleh membaca kenyataan - kenyataan media yang dibuat oleh pihak SYABAS. Lebih menarik lagi, aplikasi ini juga menyediakan ruang eAduan bagi membolehkan pengguna membuat laporan terus kepada SYABAS jika mengalami sebarang masalah dengan bekalan air.

Aplikasi ini boleh dimuat turun secara percuma melalui Google Play Store untuk Android. Manakala, bagi peranti iOS pula, ia akan datang ke Apple App Store dalam masa terdekat.


1 comment:

  1. MGM Resorts Ltd. - MJHub
    MGM 공주 출장안마 Resorts Ltd., 안양 출장샵 owner of the Golden Nugget Casino and Resort, 충청남도 출장안마 is the largest gaming operator, 원주 출장마사지 operating over 서산 출장안마 200 gaming properties in the

    ReplyDelete

Lazada Malaysia

Ikuti Kami Di

TwitterFacebookGoogle PlusRSS Feed