Tuesday, November 18, 2014

Cari Makan - Keropok Lekor "AWESOME" Bandar Tun Razak

Siapa yang tak kenal keropok lekor? Digoreng panas ditambah lagi dengan sos yang sedap. Perhh, memang ohsem. Tapi ini bukan keropok Terengganu ataupun yang losong yang popular itu.

Jika anda berkunjung ke Bandar Tun Razak, Kuala Lumpur terutama pada petang Selasa. Jangan lupa untuk singgah di pasar malam selasa. Ya, pasar tersebut ada pada setiap hari selasa. Ia terletak di Jalan Bangsawan yang mana di situ merupakan kawasan perumahan rumah teres satu tingkat.

Jadi, mana gerai keropok lekor tersebut?

Ini gambarnya, saya tak pasti siapa pemilik gerai tersebut, tetapi anda boleh cari gerai yang menjual keropok lekor yang dikunjungi begitu ramai orang.

Begitu ramai orang beratur menunggu giliran membeli keropok lekor

Keropok Lekor yang sedang digoreng..panas..panas
Kebanyakkan masa, anda perlu tunggu agak lama, sekitar 10 -15 minit jika ramai orang yang menunggu. Tetapi, rasa yang enak keropok lekor ini pasti menjadikan penantian seketika itu sesuatu yang berbaloi.

Anda boleh mencari Jalan Bangsawan di Google Map

Jadi, jika sukar untuk mencari tempat ini, anda boleh taipkan Jalan Bangsawan Bandar Tun Razak di Google Map. Bagi orang Hulu Langat, tempat ini cuma kira-kira 12km dari pekan batu 9. Semoga berjaya.

0 comments:

Post a Comment

Lazada Malaysia

Ikuti Kami Di

TwitterFacebookGoogle PlusRSS Feed